تاثیر بیماری پوستی بر جراحی بینی

در این مطلب از وب سایت دکتر فریدون پورنصر جراح بینی و متخصص گوش، حلق و بینی می خواهیم به تاثیر بیماری پوستی بر جراحی بینی بپردازیم تا دریابیم آیا درصورت داشتن بیماری پوستی محدودیتی برای انجام جراحی زیبایی بینی می تواند داشته باشد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیر بیماری پوستی بر جراحی بینی

شدت و میزان بیماری پوستی می تواند در انجام جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار باشد. پس در صورت داشتن انواع بیماری پوستی مانند تبخال، آکنه پوستی و یا پسوریازیس ابتدا باید جراح بینی معاینات لازم را انجام دهد تا در صورت نیاز بیمار قبل از جراحی بینی تحت درمان پوستی قرار بگیرد تا بعد از رفع بیماری پوستی اقدام به عمل زیبایی بینی کند.

تاثیر تبخال بر عمل بینی

تبخال یک نوع بیماری پوستی است که لب و اطراف بینی را در بر می گیرد. تبخال در صورتی که خفیف باشد مشکلی برای عمل زیبایی بینی نخواهد داشت اما در مواردی که شدت آن زیاد باشد می تواند یک عامل بازدارنده از عمل بینی باشد.

زمانی که بینی و اطراف آن توسط تبخال دارای التهاب باشد و پوست آن نواحی نازک شده باشد. با انجام جراحی بینی شدت التهاب پوستی بیشتر می شود و می تواند مشکلاتی را برای بیمار به همراه داشته باشد و باعث عفونت شود. پس باید ابتدا تبخال درمان شود و سپس اقدام به جراحی بینی شود.

پس همانطور که گفته شد در صورتی که بیماری های پوستی باعث عفونت و نازک شدن پوست بشوند ابتدا نیازمند آن است تا مشکل پوستی برطرف شود سپس اقدام به عمل بینی شود. در هر صورت اگر دارای مشکلات پوستی هستید باید در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی با پزشک خود مشکل را در میان بگذارید تا با تشخیص ایشان نسبت به اقدامات قبل از جراحی بینی فعالیت های لازم انجام شود.